Toon Pierik

Lijstduwer: nummer 16 op de lijst

Brunssum

Een partij-mastodont in de goede zin van het woord is Toon Pierik. Hij kijkt vanuit Brunssum met bewondering naar de oprichting van buurgemeente Beekdaelen. Hij wil vanuit zijn sociaal-liberale overtuiging daarom graag zijn steentje bijdragen aan die mooie gemeente.

Toon Pierik is 75 jaar en gepokt en gemazeld in de politiek van Zuid Limburg. De ervaren Brunssummer was in de periode 1982 tot 2002 raadslid en van 1990 tot 1994 en 1998 tot 2001 wethouder voor D66 in Brunssum. Toon draagt de gemeente Beekdaelen een warm hart toe. “Dat wordt een mooie gemeente en ik ondersteun de jonge D66-fractie bij haar intrede in Beekdaelen”, aldus Toon, die dan ook geen moment aarzelde om vanuit buurgemeente Brunssum D66 Beekdaelen te steunen toen lijsttrekker Rodney Swelsen hem hiervoor benaderde.

Toon was in zijn jeugd een uitstekend dammer en Limburgs kampioen in 1979. Momenteel is hij een fervent bridger en met joggen en wandelen houdt hij zijn conditie op peil. Hij is nog steeds werkzaam bij CIVA Scholing Zuid-Limburg dat hij zelf heeft opgezet. De nestor van de lijst staat onvoorwaardelijk voor een integer gemeentebestuur en wil zijn kennis en ervaring graag inzetten voor de jonge D66 Beekdaelen fractie. ‘En misschien wil Brunssum wel aansluiten bij die mooie groene gemeente’, dagdroomt Toon.

oktober 2018