Duurzaamheid en mileu

In Landgraaf kan je genieten van de natuur. Wij dragen samen de verantwoordelijkheid voor de instandhouding van onze natuur. D66 Landgraaf wil duurzame initiatieven van burgers en ondernemers graag ondersteunen. De ambities en projecten van PALET (Parkstad Limburg Energie Transitie) om te komen tot een energieneutrale regio in 2040 worden door D66 nadrukkelijk omarmd. De gemeente heeft een vooraanstaande rol om verdere mogelijkheden voor het opwekken en opslaan van duurzame energie in te voeren. Het Zonnepanelenproject Parkstad levert hieraan een geweldige bijdrage. Een logische vervolgstap is duurzaamheid bij bedrijven te ondersteunen.

Groen in de leefomgeving draagt bij aan welzijn. Initiatieven om dit groen te behouden of uit te breiden (bijvoorbeeld via het IBA project Ikgroenhet) kunnen op onze ondersteuning rekenen.

>> Commitment voor de ambities van PALET: energieneutrale regio in 2040. Uitbreiding van het zonnepanelenproject naar het MKB

>> Initiatieven om groen te behouden of uit te breiden kunnen rekenen op onze ondersteuning

Laatst gewijzigd op 26 februari 2018