Bestuur

D66 Landgraaf streeft naar een krachtig en integer bestuur dat dienend is aan de burgers en ondernemers van Landgraaf. We wensen een gemeentelijke overheid die op centraal niveau een duurzaam en betrouwbaar beleid formuleert en uitvoert. Een overheid die aan wijken en buurten middelen en bevoegdheden ter beschikking stelt om de samenredzaamheid in de eigen leefomgeving van inwoners te vergroten.

Minister van Binnenlandse Zaken Kajsa Ollongren (D66) heeft namens de regering uitgesproken dat de bestuurskracht in de regio Parkstad versterkt moet worden. D66 Landgraaf ondersteunt dit streven. Bestuurlijke vernieuwing zit in ons DNA. We zullen daarom meewerken aan het versterken van die bestuurskracht, waarbij de belangen van de inwoners van Landgraaf voor ons voorop staan. Het behoud van de eigen identiteit van de verschillende wijken en buurten van Landgraaf is een belangrijk uitgangspunt.

>> D66 streeft naar een krachtig en integer bestuur dat dienend is aan burgers en ondernemers;

>> Het behoud van eigen identiteit van wijken en buurten is belangrijk;

>> Samenredzaamheid in de eigen leefomgeving moet ondersteund worden door middelen en bevoegdheden aan wijken en                      buurten ter beschikking te stellen.

Laatst gewijzigd op 26 februari 2018