Voorwoord lijsttrekker Eveline Engels

D66 neemt weer deel aan de raadsverkiezingen in Kerkrade. Het is tijd voor een frisse wind in de gemeenteraad met ruimte voor nieuwe ideeën.
D66 Kerkrade wil met open vizier discussiëren over de toekomst van onze stad. Wij gaan uit van kansen in plaats van onmogelijkheden.

D66 is optimistisch en positief. Wij kijken daarom anders naar gemeentepolitiek. Voor ons is de gemeenteraad geen machtsmiddel om individuele doelen te bereiken. Voor ons is de gemeenteraad geen Tweede Kamer met een oppositie en een coalitie. Voor ons is de gemeenteraad een vertegenwoordiging voor alle inwoners van de stad. En zo handelen wij ook in de gemeenteraad. In het belang van alle burgers. Met scherpe keuzes als dat nodig is. Maar dan wel vanuit een breed gedragen belang.

D66 is internationaal en bovenlokaal. Wij kijken steeds vanuit dat brede perspectief. Ook gemeenten staan niet alleen in de wereld. De gemeente werkt samen met ondernemers en maatschappelijke instellingen. De gemeente werkt samen met burgers. De gemeente werkt samen met andere gemeenten en andere overheden. De gemeente Kerkrade is partner in Parkstad. Dat betekent dat de gemeenteraad nooit alleen een besluit neemt. Dat doet zij altijd samen met anderen. En als dat nodig is neemt de gemeente een besluit voor anderen. Maar dan altijd vanuit dat brede perspectief.

Laatst gewijzigd op 17 februari 2018