Deelname aan landelijke proef gereguleerde wietteelt

Na Heerlen en Maastricht bespreken meer Limburgse gemeenten mogelijke deelname aan de landelijke proef met gereguleerde wietteelt.

De bedoeling is dat de overheid drugsplanten gereguleerd laat telen om zo criminelen de wind uit de zeilen te nemen. Die verrijken zich nu vaak met illegale plantages en houden zich vaak ook bezig met andere vormen van misdaad.

De gemeenteraad van Kerkrade bespreekt voorstellen om aan te haken bij de landelijke proef met wietteelt. De burgemeester van Kerkrade heeft aangegeven voorstander te zijn van deelname aan de proef, die vooralsnog in 7 gemeenten in Nederland wordt uitgerold.

D66 Kerkrade is voorstander van deelname aan de landelijke proef en wil dit gezamenlijk met de overige gemeenten in het samenwerkingsverband Parkstad Limburg oppakken. Door samenwerking binnen Parkstad Limburg en ons daarmee te presenteren als één gemeente, is de kans groter dat de proef binnen onze regio kan landen.

Laatst gewijzigd op 18 februari 2018