Slagvaardig Beekdaelen

Ons verkiezingsprogramma is het richtsnoer voor de eerste raadsperiode van uw nieuwe gemeente. Deze korte raadsperiode zal duren van 1 januari 2019 tot maart 2022 en zal in ieder geval voor een belangrijk deel in het teken staan om de fusie van drie gemeenten tot een nieuwe slagvaardige organisatie tot stand te brengen.

Het doel van deze herindeling was immers om de kwetsbaarheid en ontbrekende kwaliteiten in de achterblijvende gemeenten te kunnen opvangen door het samenvoegen van Onderbanken, Nuth en Schinnen. De gemeente Beekdaelen moet haar bestaansrecht bewijzen

• door een slagvaardige, kundige organisatie te bouwen die de burgers en bedrijven moet kunnen bedienen,
  • door te laten zien dat zij een serieuze sparringpartner is voor de talloze maatschappelijke organisaties
  • en door een College dat de vaardigheid heeft om de onderscheidende kwaliteiten van de dorpen en het landschap samen met burgers, bedrijven en maatschappelijke partners zodanig in te zetten dat er welvaart en welzijn zal zijn in Beekdaelen .